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TU Berlin

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Rümenapp, J., Seiler, I. and Steinmeyer, I. (2006). ??Mobilität in Deutschland 2002?? im Wochen- und Jahresgang. Zur zeitlichen Schwankung von Mobilitätskennwerten. Internationales Verkehrswesen, 211–216.


Charypar, D., Axhausen, K. and Nagel, K. (2006). Implementing activity-based models: Accelerating the replanning process of agents using an evolution strategy. 11th Conference on Travel Behavior Research (IATBR)

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Eissfeldt, N., Krajzewicz, D., Nagel, K. and Wagner, P. (2006). Simulating traffic flow with queues. -, 10.


Wermuth, M., Neef, C. and Steinmeyer, I. (2006). Goods and business traffic in Germany. Travel Survey Methods - Quality and Future Directions. Elsevier Ltd., 2006, 427–450.




Heinze, W. (2006). Kurskorrektur ??? Eine Ortsbestimmung der Raumordnung aus Verkehrssicht. Raumforschung und Raumordnung, 135–146.



Flötteröd, G. and Nagel, K. (2005). Some practical extensions to the Cell Transmission Model. , 172–177.



Raney, B. (2005). Learning framework for large-scale multi-agent simulations. ETH Zurich, Switzerland


Steinmeyer, I. and Wagner, T. (2005). Using national behavioral data on commercial traffic for local and regional applications. Transportation Research Record. Transportation Research Board of the National Academies.


Steinmeyer, I. and Wagner, T. (2005). Verwendung der ???Kraftfahrzeugverkehr in Deutschland??? (KiD 2002) für städtische bzw. regionale Fragestellungen. Tagung Wirtschaftsverkehr 2005 in Dortmund. Clausen, Uwe. (Hrsg.). Wirtschaftsverkehr 2005 Trends Modelle Konzepte. Dortmund, 2005.


Marchal, F. and Nagel, K. (2005). Computation of location choice of secondary activities in transportation models with cooperative agents. Applications of Agent Technology in Traffic and Transportation. Birkhäuser, 153–164.


Marchal, F. and Nagel, K. (2005). Modeling Location Choice of secondary activities with a social network of Cooperative Agents. Transportation Research Record, 141–146.


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