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TU Berlin

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Krauß, S., Nagel, K. and Wagner, P. (1999). The mechanism of flow breakdown in traffic flow models [49]. International Symposium on Traffic and Transportation Theory (ISTTT) '99


Röder, D. (2010). Modellierung und Simulation einer adaptiven Steuerung für Lichtsignalanlagen in Queue-Simulationen [50]. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems


Kuehnel, N., Ziemke, D., Moeckel, R. and Nagel, K. (2019). The end of travel time matrices? Or: why we should use individual travel times [51].


Röder, D. (2013). Simulation of South African minibus taxis [52]. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems


Kühnel, N. (2017). Modellierung einer verkehrsabhängigen Lichtsignalanlagensteuerung in einer agentenbasierten Verkehrssimulation [53]. Technische Universität Berlin


Rommel, C. (2007). Automatic Feedback Control Applied to Microscopically Simulated Traffic – The potential of route guidance in the Berlin traffic network [54].


Ruf, M. (2013). Untersuchung des Einflusses von Haushaltseinkommen und Reisezweck auf die Zeitwerte im urbanen Verkehr [55]. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems


Rümenapp, J. and Steinmeyer, I. (2006). Activity-based demand generation: Anwendung des Berliner Personenverkehrsmodells zur Erzeugung von Aktivitätenketten als Input für Multi-Agenten-Simulationen [56].


L. Smith, R. Beckman, D. Anson, Nagel, K. and M. Williams (1995). TRANSIMS: TRansportation ANalysis and SIMulation System [57]. 5th National Transportation Planning Methods Applications Conference


Schäfer, M. (2008). Spatial and transport system differences of travel time as mode choice determinants [58].


Schlenther, T., Wagner, P., Rybczak, G., Nagel, K., Bieker-Walz, L. and Ortgiese, M. (2022). Simulation-based investigation of transport scenarios for Hamburg [59].


Lämmel, G. and Flötteröd, G. (2009). Towards system optimum: Finding optimal routing strategies in time-tependent networks for large-scale evacuation problems [60]. KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Springer, 532–539.


Simon, P. and Nagel, K. (1999). Simple queueing model applied to the city of Portland [61].


Lämmel, G., Goseberg, N., Heinzel, V., Kongo, W., Setiadi, N., Taubenböck, H., Schlurmann, T., Oczipka, M., Klüpfel, H., Strunz, G., Birkmann, J., Nagel, K., Siegert, F., Lehmann, F., Dech, S., Gress, A., Wahl, R. and Klein, R. (2010). Last-Mile – Numerical last-mile Tsunami early warning and evacation information system [62]. GEOTECHNOLOGIEN Science Report No. 13: ``Early Warning Systems in Earth Management''


Singh, D., Padgham, L. and Nagel, K. (2019). Using MATSim as a Component in Dynamic Agent-based Micro-Simulations [63].


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