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K. Nagel (1995). High-speed microsimulations of traffic flow [49]. University of Cologne


K. Nagel (1996). Particle hopping models and traffic flow theory [50]. , 4655–4672.


K. Nagel and Herrmann, H. J. (1993). Deterministic models for traffic jams [51]. Physica A, 254.


K. Nagel and Schreckenberg, M. (1992). A cellular automaton model for freeway traffic [52]. Journal de Physique I France, 2221–2229.


Jäckel, K. (2011). Approaches to increase truck driver participation rate in preclearance pograms - What Queensland could learn from existing programs [53]. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems


Justen, A. (2006). Aufbau eines Personenverkehrsmodells für Berlin unter Berücksichtigung aktueller Tendenzen im Mobilitätsverhalten [54]. HU Berlin


Joubert, J., Axhausen, K. W., Nagel, K., Kiema, J. B. K. and Nyangau, S. D. (2014 –). Measuring accessibility in policy evaluation [55].


Joubert, J., Ziemke, D. and Nagel, K. (2015). Accessibility in a post-apartheid city: Comparison of two approaches for the computation of accessibility indicators [56]. 55th ERSA Congress

Link zur Publikation [57]

Jost, D. and Nagel, K. (2003). Probabilistic Traffic Flow Breakdown In Stochastic Car Following Models [58]. Transportation Research Record, 152–158.


Jost, D. and Nagel, K. (2003). Probabilistic Traffic Flow Breakdown In Stochastic Car Following Models [59]. Traffic and Granular Flow. Springer.


Jost, D. and Nagel, K. (2003). Probabilistic Traffic Flow Breakdown In Stochastic Car Following Models [60]. Traffic and Granular Flow. Springer.

Link zur Publikation [61]

Jacob, R. R., Marathe, M. V. and Nagel, K. (1999). A computational study of routing algorithms for realistic transportation networks [62]. ACM Journal of Experimental Algorithms


Infratest, T. and Zürich, I. E. (2014). Ermittlung von Bewertungsansätzen für Reisezeiten und Zuverlässigkeit auf der Basis eines Modells für modale Verlagerungen im nicht-gewerblichen und gewerblichen Personenverkehr für die Bundesverkehrswegeplanung [63].


Infratest, T. and Zürich, I. E. (2014). Ermittlung von Bewertungsansätzen für Reisezeiten und Zuverlässigkeit auf der Basis eines Modells für modale Verlagerungen im nicht-gewerblichen und gewerblichen Personenverkehr für die Bundesverkehrswegeplanung [64].


Illenberger, J. (2007). Agent-based modeling of route switching behavior. [65]. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems , 45.


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