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TU Berlin

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Maciejewski, M. and Nagel, K. (2013). Liste: Jahr. A microscopic simulation approach for optimization of taxi services. TUDpress, 1–10.



Nagel, K. (1992). Freeway traffic, cellular automata, and some (self-organizing) criticality. Physics Computing '92. World Scientific, 419.


Zilske, M. and Nagel, K. (2013). Liste: Jahr. Building a minimal traffic model from mobile phone data


Lämmel, G., Seyfried, A. and Steffen, B. (2014). Liste: Jahr. Large-scale and microscopic: a fast simulation approach for urban areas


K. Nagel (1995). High-speed microsimulations of traffic flow. University of Cologne


Agarwal, A., Lämmel, G. and Nagel, K. (2016). Liste: Jahr. Modelling of Backward Travelling Holes in Mixed Traffic Conditions. Springer International Publishing, 419–426.


K. Nagel (1996). Particle hopping models and traffic flow theory. , 4655–4672.


Agarwal, A., Lämmel, G. and Nagel, K. (2016). Liste: Jahr. Modelling of Backward Travelling Holes in Mixed Traffic Conditions. Springer International Publishing, 419–426.


Zilske, M. and Nagel, K. (2017). Liste: Jahr. Software Architecture for a Transparent and Versatile Traffic Simulation. Springer Nature, 73–87.


Nagel, K. (2002). Cellular automata models for transportation applications. Cellular automata – 5th International Conference on Cellular Automata for Research and Industry. Springer, 20–31.


Nagel, K. (2002). Traffic networks. Handbook of Graphs and Networks. Wiley-VCH, 248–272.

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Rieser, M., Dobler, C., Dubernet, T., Grether, D., Horni, A., Lämmel, G., Waraich, R., Zilske, M., Axhausen, K. W. and Nagel, K. (2013). Liste: Jahr. MATSim user guide

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Nagel, K. (2015). Analyse der Wirkungen von Straßenbenützungsgebühren mittels agentenbasierter Modellierung. Fachtagung Pkw-Straßenbenützungsgebühren – Lösung oder Hemmschuh für eine nachhaltige Mobilität?. Institut für Verkehrswesen, Universität für Bodenkultur Wien.

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