direkt zum Inhalt springen

direkt zum Hauptnavigationsmenü

Sie sind hier

TU Berlin

Inhalt des Dokuments

Publikationsliste

Suche [1] Import

<< zurück [2]
vor >> [45]

Lämmel, G. and Klüpfel, H. (2011). Does preparation matter? Influence of pre-evacuation activities on regional evacuations [49].

Link zur Publikation [50]

Lämmel, G. and Plaue, M. (2011). Getting out of the way: collision avoiding pedestrian models compared to the real world [51].

Link zur Publikation [52]

Lopez and Frazier (2011). The Impact of Demographic Change on Accessibility to Public Services for the Elderly and Children of Hannover, Germany [53]. Viewpoints


Illenberger, J. and Flötteröd, G. (2011). Liste: Jahr [54]. Estimating properties from snowball sampled networks

Link zur Publikation [55]

Flötteröd, G., Chen, Y. and Nagel, K. (2011). Liste: Jahr [56]. Behavioral Calibration and Analysis of a Large-Scale Travel Microsimulation. Springer Netherlands, 481–502.


Bärwolff, G., Chen, M.-J., Huth, F., Lämmel, G., Nagel, K., Plaue, M. and Schwandt, H. (2011). Methods for modeling and simulation of multi-destination pedestrian crowds [57].

Link zur Publikation [58]

Nicolai, T. W. and Nagel, K. (2011). Investigating accessibility indicators for feedback from a travel to a land use model [59]. European Regional Science Association Conference


Dobler, C. and Lämmel, G. (2011). Integration of a microscopic force-based 2D pedestrian simulation into a framework for large-scale transport systems simulation [60].

Link zur Publikation [61]

Dressler, D., Flötteröd, G., Lämmel, G., Nagel, K. and Skutella, M. (2011). Optimal Evacuation Solutions for Large-Scale Scenarios [62]. Operations Research Proceedings 2010. Springer, Heidelberg, 239–244.


Durst, D., Lämmel, G., Klüpfel, H., Walenciak, G., Zipf, A. and Nagel, K. (2011). Large-scale Evacuation Simulation with MATSim: Application to Hamburg [63].

Link zur Publikation [64]

Flötteröd, G., Chen, Y. and Nagel, K. (2011). Behavioral calibration of a large-scale travel behavior microsimulation [65].


Fürbas, S. (2011). Modellierung und Simulation des europäischen Linien–Luftverkehrs [66]. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems


Spaltmann, U. and Sengünes, D. (2011). Entwicklung eines Erhebungskonzeptes zur Untersuchung der Einflussfaktoren auf die Fahrgastwechselzeit im ÖPNV im Raum Berlin [67]. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems


Pavlov, V. (2011). Verkehrsinformationssysteme im öffentlichen Personennahverkehr ÖPNV [68]. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems


Kickhöfer, B. and Nagel, K. (2011). Mapping emissions to individuals – New insights with multi-agent transport simulations [69].


<< zurück [70]
vor >> [113]
------ Links: ------

Zusatzinformationen / Extras

Direktzugang

Schnellnavigation zur Seite über Nummerneingabe

Copyright TU Berlin 2008