direkt zum Inhalt springen

direkt zum Hauptnavigationsmenü

Sie sind hier

TU Berlin

Inhalt des Dokuments

Publikationsliste

Suche Import

Kowald, M., Frei, A., Hackney, J., Illenberger, J. and Axhausen, K. (2009). The influence of social contacts on leisure travel: A snowball sample of personal networks. 12th Conference of the International Association for Travel Behaviour Research (IATBR)

Link zur Publikation

Kowald, M., Frei, A., Hackney, J., Illenberger, J. and Axhausen, K. (2009). Collecting data on leisure travel: The link between leisure acquaintances and social interactions. Applications of Social Network Analysis (ASNA)


Kowald, M., Frei, A., Hackney, J., Illenberger, J. and Axhausen, K. (2010). Collecting data on Leisure Travel: The Link between Leisure Acquaintances and Social Interactions. Procedia Social and Behavioral Sciences, 38–48.



Kracht, M., Chemitz, H. D., üßner, G. K., Diehr, M., Hoth, P., Hammler, M., Schlenther, T., Kaddoura, I., Nagel, K., Ehmke, J., Haferkamp, J., Kötschau, R., Kromer, M., Triebke, H., Winter, H.-C., Stottele, M., Goma, N. K., Schönebeck, M., Müller, R. A. and Mehlmann, O. (2021). Potentiale automatisierter Verkehrssysteme - PAVE.


Krauß, S., Nagel, K. and Wagner, P. (1999). The mechanism of flow breakdown in traffic flow models. International Symposium on Traffic and Transportation Theory (ISTTT) '99


Kröger, L. (2014). Die Internalisierung von Lärmkosten im Straßenverkehr mittels Agenten-basierter Simulation. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems


Krüger, P. (2012). Verspätungen im Flugverkehr: Modellerweiterung für die Simulation des europäischen Linien-Luftverkehrs. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems


Kuehnel, N., Ziemke, D., Moeckel, R. and Nagel, K. (2019). The end of travel time matrices? Or: why we should use individual travel times.



Kühnel, N. (2014). Grafisches Editieren von Straßen- und ÖV-Netzmodellen. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems



Kühnel, N., Kaddoura, I. and Möckel (2019). Incorporation of noise shielding in an agent-based transport model by using volunteered geographic data. Procedia Computer Science, 808–813.


Kühnel, N., Thunig, T. and Nagel, K. (2018). Implementing an adaptive traffic signal control algorithm in an agent-based transport simulation. Procedia Computer Science. Elsevier BV, 894–899.


Kötschau, R., Martins-Turner, K., Ehmke, J. F. and Nagel, K. (2020). Combining Simulation and Optimisation to Design ReliableTransportation Services with Autonomous Fleets.


Zusatzinformationen / Extras

Direktzugang

Schnellnavigation zur Seite über Nummerneingabe