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TU Berlin

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Thunig, T., Kühnel, N. and Nagel, K. (forthcoming). Adaptive traffic signal control for real-world scenarios in agent-based transport simulations. Transportation Research Procedia. Elsevier BV.



extensions, M. (accessed 2014). MATSim extensions webpage.

Link zur Publikation

Simoni, M. D. A. K. K. M. A. G. K. M. and Bischoff, J. (2019). Congestion Pricing in a World of Self-driving vehicles: an Analysis of Different Strategies in Alternative Future Scenarios. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 167–185.



Agarwal, A. and Kaddoura, I. (2019). On-road air pollution exposure to cyclists in an agent-based simulation framework. Periodica Polytechnica Transportation Engineering


Bischoff, J. A. M. M. A. S. T. A. N. K. (2019). Autonomous vehicles and their impact on parking search. IEEE Intelligent Transportation Systems



Kaddoura, I. and Nagel, K. (2019). Congestion pricing in a real-world oriented agent-based simulation context. Research in Transportation Economics



Thunig, G. (2018). Einbindung eines alternativen Routingalgorithmus für öffentlichen Verkehr in die Verkehrssimulationssoftware MATSim. TU Berlin, Institute for Land and Sea Transport Systems


Mustermann, M. (2018). How to write a scientific paper.


Ziemke, D., Agarwal, A. and Kadoura, I. (2018). Entwicklung eines regionalen, agentenbasierten Verkehrssimulationsmodells zur Analyse von Mobilitätszenarien für die Region Ruhr. 10. Wissenschaftsforum Mobilität : Mobility in Times of Change – Past, Present, Future


Nagel, K., Bischoff, J., Leich, G. and Maciejewski, M. (2018). Simulationsbasierte Analyse der Wirkungen von Flotten autonomer Fahrzeuge auf städtischen Verkehr. Zeitschrift für Verkehrswissenschaft, 197–224.


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