Inhalt des Dokuments
Project description
Transport models reproduce who is travelling when
why and where to for the base
year, but then also forecast them
for a future year and for a transport system
changed with regards
to prices, capacities, alignments and regulations. Current big
data studies are focussed on describing the status quo, but lack
predictive power.
The goal of this project is to merge the power
of big data streams, here GSM traces,
with the power of
agent-based transport modelling to build models with forecasting
power, but do this fast and with optimised parameters. We will use a
hypothetical
road pricing scheme for Switzerland to show the
potential of the approach.
Deutsche Version:
Transportmodelle reproduzieren, wer wann, wo und zu welchem Zweck im
Basisjahr
unterwegs ist. Ferner wird dies auch für zukünftige
Jahre prognostiziert, wobei sich
das Transportsystem hinsichtlich
Preisen, Kapazitäten, Ausrichtungen und
Vorschriften geändert
hat. Aktuelle große Datenstudien konzentrieren sich auf die
Beschreibung des Status quo, haben aber keine Vorhersagekraft. Das
Ziel dieses
Projektes ist es, die Leistungsfähigkeit von großen
Datenströmen, hier GSM-Traces,
mittels agentbasierter
Verkehrsmodellierung zusammenzufassen, um Modelle mit
Prognoseleistung zu erstellen, dies aber schnell und mit optimierten
Parametern.
Für die Schweiz wird ein hypothetisches Road Pricing
Schema verwendet, um das
Potenzial des Ansatzes zu
zeigen.
Contact
Prof. Dr. Kai Nagel [4], TU Berlin
William Charlton, M.S. [5], TU Berlin
Dominik Ziemke, M.S., M.Sc. [6], TU Berlin
Project partners
Prof. Dr. Kay Axhausen [7], ETH Zürich, Institute for Transport Planning and Systems
Univ.-Prof. Dr.-Ing. Martin Fellendorf [8], TU Graz, Institute of Highway Engineering and Transport Planning
ts/2017/bigdata/publikationen_bigdata/
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